Miasto Piła, podobnie jak szereg innych gmin w Polsce, opracowało zasady mające poprawić estetykę przestrzeni wspólnej. Co za tym idzie Rada Miasta Piły w dniu 28 kwietnia 2020 r. podjęła uchwałę w sprawie zasad
i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane.
W języku potocznym akty takie nazywane są „uchwałami krajobrazowymi”, a prawną podstawą jest uchwalona przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 24 kwietnia 2015 r. ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu.
Podjęta uchwała jest zbiorczym dokumentem poświęconym regulacji zapisów dotyczących sytuowania
w przestrzeni naszego miasta, między innymi reklam, szyldów oraz obiektów małej architektury. Celem jej jest wytyczenie jasnych reguł umieszczania tych elementów w przestrzeni wspólnej i co za tym idzie poprawa wizerunku Piły. Dotychczas brak tych regulacji skutkował zjawiskiem oszpecenia wielu obszarów oraz doprowadził do powstania chaosu reklamowego negatywnie odznaczającego się w krajobrazie miasta.
Co ważne w treści tej uchwały dokonano podziału terenu miasta na 6 wyodrębnionych stref o zróżnicowanych zasadach lokalizacji obiektów małej architektury oraz reklam. Istotnym jest, że każdą ze stref regulują odmienne przepisy usytuowania obiektów i terminy dostosowania.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z powyższymi regułami. Choć na początku obowiązywania uchwały krajobrazowej będą towarzyszyć działania informacyjne, to jednak niedostowanie się do niej skutkować będzie działaniami administracyjnymi.
W razie pytań i wątpliwości zapraszamy do kontaktu z pracownikami Zarządu Dróg i Zieleni w Pile, pod numerami telefonów 600 948 492, 67 211 16 24 lub mailowo poprzez adres reklamy@zdiz.pila.pl
Poniżej w plikach pdf tekst broszury informacyjnej oraz uchwały:
Zdjęcie: pila.pl